19-2-2017
Vandaag is het dan zover het “huwelijk” tussen body en chassis gaat plaatsvinden.
Alle voorbereidingen zijn getroffen en ik heb hulp van mijn buurman Winand en van mijn vrouw. Het was de bedoeling om 11:00 uur te beginnen, maar het regent op dat moment. Omdat de garage te klein is om het “huwelijk” in de garage plaats te laten vinden stellen we het uit. Volgens buienrader wordt het begin van de middag droog, we spreken af dan een nieuwe poging te doen. Om 14:00 uur is het dan zover, het is droog. Eerst de body en daarna het onderstel naar buiten gereden.
De body van het houten frame losgemaakt. Omdat het makkelijker is om de body met 4 personen te tillen toch ook buurman Dirk gevraagd even te helpen. Samen de body op het chassis getild en langzaam naar voren geschoven. Als de gaten aan de achterzijde enigszins overeenkomen het front geplaatst en met Duck tape aan de body vastgezet. De body staat redelijk goed, maar aan de achterzijde is de uitlijning niet helemaal goed. Hij staat iets ter ver naar links. Na een beetje fine tunen staat de body goed. Zoals bekend past het front maar net om de motor heen maar alles lijkt te kloppen. Als controle toch ook maar even de motorkap geplaatst. Deze ligt direct goed en alles sluit mooi aan. Dus dit wordt de positie om de body vast te zetten. Als er weer een mijlpaal bereikt is wil je dit ook vastleggen en moet je even “proef zitten” voor de foto. Omdat er nog steeds regen dreigt de auto weer in de garage gereden. Wat uiteindelijk overblijft is het restant van de krat waarin de body is aangekomen. Deze eerst gesloopt om daarna de body op het chassis vast te gaan zetten. Ik heb hem eerst op de achterste gaten vast gezet met de bodystrip. Vervolgens op basis van de strip de gaten in de body gecontroleerd, sommige moeten een beetje verplaatst worden maar het kan slechter. Na met de dremel de gaten aangepast te hebben de body vastgezet waarbij ik van de beide uiteinden naar binnen heb gewerkt. Drie bouten willen nog niet meewerken en krijg ik niet vast, dus daar moet ik later nog even naar kijken. Deze zitten waarschijnlijk ook op de positie waar het verstelmechanisme moet komen om de bank te kunnen verstellen. Daarna de 2 bouten op de tankbeugel vastgezet. Als laatste het front weer verwijderd. Ik moet zeggen dat het hele proces me meegevallen is, misschien door de voorbereiding en het feit dat ik met erger rekening gehouden had. Nu de body en het chassis samengevoegd zijn, heb ik gelukkig ook weer wat meer ruimte in de garage om de auto af te bouwen.